Opleiding: Receptioniste / Telefoniste

  • Opleiding: Receptioniste / Telefoniste
  • Branche erkend diploma: Ja
  • Opleidinglocaties: Utrecht, Amersfoort, Dordrecht, Capelle aan den Ijssel, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam
  • Instroommoment: Flexibel, maandelijkse instroom
  • Wijze van onderricht: Schriftelijk en mondeling
  • Prijs opleiding inclusief beroepspraktijkvorming: Op aanvraag – neem contact op
  • Maximale studiebelasting per week (incl. praktijkstage en lesuren): 16 – 32 uur per week
  • Opleidingsduur (theorie en beroepspraktijkvorming): 6 maanden
  • Garantie op werk na afronding opleiding: Voldoende
  • Begeleiding en nazorg op werkplek: Ja

Toelatingseisen

  • Minimaal LBO- niveau door opleiding of ervaring
  • Bereidheid tot leren
  • Goede beheersing Nederlandse taal
  • Een dienstverlenende instelling hebben

Omschrijving van de opleiding
Beroepsprofiel
Omega TMC biedt samen met meerdere klantenservice bedrijven een opleiding tot Receptioniste / telefoniste. Als Receptioniste / telefoniste ben je het eerste (telefonische) aanspreekpunt
voor particuliere en zakelijke klanten van het bedrijf. Het is dan ook van groot belang dat je klantvriendelijk en dienstverlenend bent ingesteld.

Na de opleiding ben je gediplomeerd Receptioniste / telefoniste en in staat om klanten telefonisch te woord te staan en verder te helpen. Je kan dan in dienst treden bij één van de werkgevers in jouw regio.Na een positief intakegesprek kan je starten aan de opleiding.

Werkzaamheden:
De werkzaamheden van een Receptionist/ Telefonist zijn o.a:

  • verstrekken of verzamelen van informatie
  • doorverwijzen van klanten
  • administratief verwerken van informatie
  • verlenen van productondersteuning
  • helpdesk activiteiten
  • inventariseren en afhandelen van klachten

Inhoud van de opleiding
Modules gedurende de opleiding

  • Telebusiness
  • Gespreksvoering
  • Schriftelijke communicatie
  • Marketing & Verkoop
  • Administreren
  • Computer(telefonie)systemen
  • Computergebruik
  • Communicatie en Persoonlijke Effectiviteit

Duur van de opleiding
De duur van de opleiding is maximaal 6 maanden (combinatie van theorie en praktijk). De praktische ervaring wordt opgedaan bij een werkgever op werkvloer.

Praktijk
Het praktijkleren neemt in de opleiding een belangrijke plaats in. Het praktijkgedeelte wordt gevolgd bij een werkgever. Gedurende de hele stage worden de deelnemer begeleidt door een coach.

Examen
Na het met goed gevolg afleggen van de verschillende onderdelen verkrijgt de cursist een branche erkend diploma.

Garantie op werk na afronding van de opleiding
Na afronding van de opleiding is de deelnemer gediplomeerd en in staat om zelfstandig te werken en kan dan in dienst treden bij een werkgever.
Omega TMC begeleidt de deelnemer naar een betaald dienstverband van minimaal 6 maanden/ maximaal 40 uur per week bij één van de samenwerkende werkgevers. Parttime werken is bespreekbaar met de werkgever.

Kosten per deelnemer
Totale kosten opleiding: Op aanvraag – neem contact op

• Kennismaking met de deelnemer
• Uitgebreide intake
• Opleiding tot Receptionist/ Telefonist
• Begeleiding naar praktijkplaats
• Theorie examen
• Boeken en schrijfmateriaal
• Stagebegeleiding
• Praktijkbegeleiding per kandidaat
• Begeleiding en rapportage per kandidaat naar arbeidspositie
• Projectrapportage aan de opdrachtgever
• Begeleiding naar Arbeidsovereenkomst na afronding van de opleiding van minimaal 6 maanden/ maximaal 40 uur per week. Parttime mogelijkheden bespreekbaar met de werkgever.
• Nazorg periode van 6 maanden gedurende het dienstverband bij de werkgever.

Contact

Contact formulier